سوابق شغلی بنیان گذار و مؤسس گروه کارخانجات پارت لاستیک

ایرج یزدان بخش، مدیر گروه کارخانجات پارت لاستیک از جمله فعالان بخش صنعت قطعه‌‌سازی است که با طی مسیر صحیح در فعالیت‌های اقتصادی، مسیر ترقی و پیشرفت را به نحوی طی کرد که اکنون به عنوان یکی از شرکت‌های برتر و کارآفرین بخش خصوصی در زمینه قطعه سازی مطرح شده است.

پیش از آغاز فعالیتش در پارت لاستیک، به مدت حدود ۲۰ سال در پست‌های کارشناس، مدیرکل و معاون در مرکز آمار ایران خدمت کرده است. پس از بازنشستگی در سال ۱۳۵۹ فعالیتش را در بخشِ خصوصی آغاز نمود.

پارت‌لاستیک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۳ در شهرستان مشهد آغاز کرد. در سال‌های آغاز فعالیت، تعداد کارکنانِ شاغل در شرکت ۱۰نفر ، مساحت شرکت دو هزار متر مربع و مساحت ساختمانها ۸۰۰ متر مربع بود. نخستین تولیدات  آن ،محصولات ساده‌ای نظیر پاشنه کفش و انواع اورینگ بود.
در حال حاضر افزون بر ۲۲۰۰ نفر در گروه کارخانجات پارت لاستیک فعالیت می‌کنند. وسعت کارخانجات گروه در حدود ۳۰۰هزار متر مربع و مساحت ساختمانها بیش از ۱۰۰هزار مترمربع است. این مجموعه صنعتی، اکنون پیشرفته‌ترین قطعات لاستیکی مورد استفاده در خودروهای ساخت داخل را تولید می‌کند
پارت لاستیک از سال ۱۳۶۹ تولید قطعات خودرو را آغاز کرد. به دنبالِ تصویب قانون خودرو در سال ۱۳۷۱، که افزایش تولید خودرو در کشور را به دنبال داشت، فعالیت واحدهای قطعه‌سازی وارد مرحله جدیدی شد. در این دوران و از سال ۱۳۷۴ به بعد، رشد پارت لاستیک روند سریعی به خود گرفت.
روند رو به رشد پارت لاستیک که با تأسیس کارخانجات جدید همراه بوده است، همچنان ادامه دارد. در حال حاضر گروه کارخانجات پارت لاستیک مشتمل بر11 واحد تولیدیِ پارت لاستیک، پویا گستر، بسپار سازه، شیمی‌پیدایش، همگر توس، بسپار تابان، لوله و پروفیل تهران، پایا ماند، سیکلمه، پارسا یاران و ایران چاشنی است.
کارخانجات ما تحت لیسانس چهار شرکت معتبر اروپایی در این صنعت با نام‌های کوپر استاندارد، هاجینسون، متسلر و پولسترا هستند ضمن اینکه ما با این شرکتها قرارداد دانش فنی داریم. همچنین ما به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان قطعات در پروژه ال ۹۰ انتخاب شده‌ایم. پارت لاستیک به دفعات به عنوانِ واحد نمونه صنعتیِ استان و کشور انتخاب شده است.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • siklamehpaint
    2023-05-01 12:07 ب.ظ

    ایشان انسان بسیار پرتلاشی در حوزه کار بودند و همیشه به دنبال ایران آباد بودند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست